Jij hebt een passie en wil je eigen bedrijf starten. Super gaaf! Met stip op nummer 1. De meest gemaakte fout. Is je bedrijf een bedrijfJE te noemen. Op nummer 2. Het eerste waar startende ondernemers mee beginnen, is een gmail adres aanmaken met de naam van hun nieuwe onderneming. 3. Een logo maken in canva of photoshop. 4. Een gratis website. En 5. Socialmedia kanalen gebruiken met de standaard url die bij registreren aangemaakt word. Je zou denken, prima voor eerst allemaal prima. Maar vaak is het niet voor even, maar blijven ze dit jarenlang gebruiken. Ik zal je uitleggen waarom dit allemaal GEEN GOED IDEE is en wat je vooral WEL MOET DOEN! 1. Als je je bedrijf een bedrijfje noemt haal je in 1 klap je bedrijf omlaag.
Stop hier mee! want je verwacht wel dat je toekomstige klanten je serieus gaan nemen, maar dat lukt pas echt als JIJ jezelf en je bedrijf serieus gaat nemen. En het dus gaat zien als een echt BEDRIJF! 2. Denk eens na, heb je bij de grotere bedrijven ooit gezien dat hun email-adres eindigde met bijv. @gmail.com of @hotmail.com? En wat denk je van alle oplichtingsmails die tegenwoordig rond gaan, en zogenaamt van een bedrijf komen. Deze gebruiken vaak ook adressen als gmail, xs4all, hotmail, home etc. Een email-adres die begint met info@ is wat ons betreft echt een must voor je bedrijf. Het staat niet alleen professioneel, maar ook word het al snel als betrouwbaar gezien door (toekomstige)klanten. 3. Een logo gemaakt in canva of photoshop ziet er vaak heel mooi uit, is makkelijk te maken en is voor digitale toepassingen ook zeker goed te gebruiken. Maar zodra je bedrijf groeit en je, je logo graag op je kleding, auto of bedrijfspand wil hebben. Voldoet een canva/photoshop logo niet. Een logo wat gemaakt is met canva of photoshop is namelijk een png of jpeg plaatje. Deze is te klein om als groot drukwerk te gebruiken. Als je inzoomt zul je al heel snel zien dat je logo niet meer scherp is, maar bestaat uit allemaal wazige blokjes (pixels). Een professioneel logo moet gemaakt worden met een programma als illustrator. In dit programma kun je hem namelijk precies zo maken dat deze geschikt is voor alle soorten drukwerk. En ook in de allergrootste formaten nog helemaal scherp blijft.
4. Waarom een gratis website geen goed idee is spreekt denk ik wel voor zich. Veel website-aanbieders bieden de mogelijkheid tot een gratis pakket. Alleen hierbij heb je wel een url met de aanbieder's bedrijfsnaam er tussen en reclame banners op je site. Je zult wel snappen dat het niet professioneel is als je op de site van fotograaf 1 komt, je de reclame van fotograaf 2 ziet staan. En dat is wat er echt gebeurt. En zijn veel bedrijven die betalen om hun reclame overal rond te laten gaan, en op gratis websites is dit dan ook het geval.
5. Niet iedereen weet dit misschien, maar als je een bedrijfspagina maakt op bijv. facebook, krijg je achter je naam een lange cijfercode als url. Dit staat natuurlijk niet professioneel als je je url ergens vermeld (op bijv. je visitekaartjes). Check daarom altijd je socialmedia url's en wijzig deze zonodig.
Na het lezen van deze blog weet jij hoe je kunt starten met jouw professionele bedrijf of wat jij nog kunt veranderen aan jouw bedrijf.
Heb jij nog vragen of wil jij gelijk aan de slag om jou bedrijfsuitstraling nog veel beter te maken? Schroom niet om contact met ons op te nemen. Wij van Your Business kunnen jou hierbij helpen.